weer thuus - Reisverslag uit Blijham, Nederland van Koosenerna - WaarBenJij.nu weer thuus - Reisverslag uit Blijham, Nederland van Koosenerna - WaarBenJij.nu

weer thuus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

08 September 2008 | Nederland, Blijham

Het is al weer maandag 8 september en we zijn weer thuis! Ook wel fijn hoor maar toch... zo'n vakantie hakt er behoorlijk in maar daarover op het laatst meer want ik wil nog even verder gaan met het vakantieverhaal.
Het is precies een week geleden dat we op maandag 1 september een dag voor ons zelf hadden in San Fransisco.
En wat doe je dan. Niet uitslapen natuurlijk want dan ben je gek natuurlijk. Dus gewoon op tied van bedde en even een snel ontbijt in het hotel. Rugzak gevuld met water zonnebrandmiddel, fototoestel en video mee en lopen maar naar de eerstvolgende halte van de cable car. Even een tochtje langs allemaal zwervers die we negeerden want dan kon je wel bezig blijven met dollars uit te delen en hun bestaan in ere houden. Enfin de cable car is natuurlijk een echt bijzonder vervoermiddel in SF dus daar zijn we dan ook mee naar "boven" gependeld want we wilden graag de Lombardstreet bekijken. Die ligt heel hoog op een heuvel en slingert naar beneden met wel 20 bochten waardoor het verkeer maar 5 km. per uur kan rijden maar dan wel en prachtig uitzicht hebben op alle bloemen en hortensias die er tussen gepoot staan. Prachtig om te zien.
En overal heb je doorkijkjes naar lager gelegen delen van SF.Grandioos.

Daarvandaan zijn we weer naar beneden gekabeld en hebben in een park gepicknickt samen met talloze anderen die genieten van het gras wat hier ook zeldzaam is. Even bij het strand gekeken en toen zijn we gaan lopen langs alle pieren inclusief de Fishermanswarf waar het geluid en de geur van de grote zeeleeuwen die daar liggen te ouwehoeren voor toeristen, je tegemoet komt.
We hadden ons voorgenomen om de colttower te bezoeken; een mooi uitzichpunt met een trap van 500 treden in gedeelten door de woonbuurten. Da's leuk, zag je hoe men woonde en hoe de tuintjes erbij liggen op al die heuveltjes.
Inderdaad een prachtig uitzicht op alle hoogtepunten van SF. Maar het werd al weer wat later dus gauw terug naar de cablecar. Helaas was de videofilm vol (dacht ik maar bleek later batterij te zijn... tja geen bril op..) Koos hing nu dus echt aan de buitenkant. Ik ook eerst maar mocht later zitten. Terwijl ik me voorgenomen had juist vanuit de hangende positie te filmen. Koos had de mogelijkheid maar geen video.
Het was al schemerig toen we bij de zwervers langs mochten... gezellie. Er zat een vrouw bij een invalide man op schoot in de rolstoel met een fles drank in een bekende bruine papieren zak met nog een paar gastjes er om heen. Het was ook drukker met dit volkje vanavond. Enfin veilig in het hotel lekker slapen en vroeg weer op.

• 08 September 2008 - 17:25

N&M:

He Koos & Erna ,
    Welkom thuis.
    Oost - West ,Thuis .....
    We horen en zien alles hopelijk binnenkort !