naar the Pacific Coast - Reisverslag uit Blijham, Nederland van Koosenerna - WaarBenJij.nu naar the Pacific Coast - Reisverslag uit Blijham, Nederland van Koosenerna - WaarBenJij.nu

naar the Pacific Coast

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

08 September 2008 | Nederland, Blijham

Dinsdag 2 september

Gewoon jammer om SF achter te laten. Wat een mooie stad. Die huizen met veelal (victoriaanse) houten gevels in prachtige poedertinten. Die unieke ligging. Ik vond het de mooiste stad om te zijn. Wij hadden ook echt geluk gehad met het weer want 9 van 10 keer is er mist vanaf zee, nu niet...
De bus reed door Sillicon valley; de bakermat van computerontwikkeling aldus de reisleidster.Ging een beetje langs mij heen want ik droomde nog over SF. Ondertussen reden we over de beroemde Pacific Highway 1; langs de kust. Steile rotsen maar ook stranden.Onze koffiepauze hadden we op een schiereiland Monterey waar vroeger conservenfabrieken stonden om o.a. sardientjes in te blikken. Hele geschiedenis maar in die fabrieken hebben ze nu winkeltjes en eetgelegenheden gemaakt. Monterey is een schitterende badplaats met prachtige huizen die uitzicht hebben op de Pacific ocean. Grote houten huizen met van zo'n kamer met veel glas en dan alleen zo'n verrekijker op een statief; je weet wel.... Schitterend. Ook een geweldige golfbaan aan de kust waar we even uitstapten voor een frisbruisende zeefoto.
Daarna reden we naar Big Sur een natuurgebied met Redwood bomen voor de lunch. Echt rode stammen die wel 120 meter hoog konden worden. Gezien, geroken en vastgelegd natuurlijk, samen met een blauwe vogel die afkwam op ons brood. Dit was de zogenaamde J-bird. Mooi om te zien. We hebben trouwens in SF ook een kolibri gezien, de tweede deze vakantie. Grappige beestjes toch.
En onderweg hebben de duitse jongelui een foto gemaakt van een spuitende walvis volgens hun. Het zal wel want ze schijnen hier wel te zijn net als haaien en meer van dat soort dieren waar ik niet veel mee op heb.Op zich vandaag wel een lange reis want we kwamen pas tegen 18.30 uur in Pismo beach aan. Geen beach gezien want het was notabene dicht van de mist daar.
Naast het hotel wat weer dik voormekaar was lag een outletcentrum waar een groot gedeelte naar toe ging nog om te shoppen maar wij hadden toen mooi het rijk alleen om te internetten. Dat was ook gelijk de laatste keer dat ik dat gedaan had zoals nu te lezen dus...
We hebben de avond even gezellig afgesloten met een belgisch stel uit de groep; even een nachtmutsje genomen..