Kermis on the beach - Reisverslag uit Blijham, Nederland van Koosenerna - WaarBenJij.nu Kermis on the beach - Reisverslag uit Blijham, Nederland van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Kermis on the beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

08 September 2008 | Nederland, Blijham

woensdag 3 september

Het was nog niet zonnig. Dus gauw maar weg uit Pismo Beach weer via de Highway 1. Opeens realiseerden we ons dat het om de laatste dag zou gaan met de groep en dat de vakantie er zo al weer op zou zitten. Dan krijg je toch een raar kriebeltje in de maag want hoe intensief alles ook was, we absorbeerden alles met grote graagte en waren nog lang niet flauw van alle verrassingen die we elke dag gepresenteerd kregen.

Deze morgen gingen we koffiedrinken in Santa Barbara. Het moet de mooiste stad aan de kust zijn maar daar hebben we niet zoveel van gezien en in mijn ogen kon het niet op tegen het heuvelachtige SF. Santa Barbara is voor de rijken van Californie ingericht zeg maar. Dure shops voor de acteurs en actrices die er massaal schijnen te wonen om Hollywood te ontvluchten. Enfin wij hebben een overheidsgebouw bezocht uit 1920 en dat zag er prachtig uit met ook een geweldig uitzicht vanaf een uitkijktoren. Prachtige tuin mét gras dus ik er op voor een foto bleek later dat je helemaal niet op dat gras mocht lopen. Tja hollanders ...
Later weer op weg naar Los Angeles om de tour compleet te maken.
We kregen hierbij nog een rondrit door Bevery Hills (politbureau gezien van Eddie Murphy) door Hollywood waar de sterren achter de muren wonen. Huisje gezien van Marilyn Monroe waar ze zelfs Kennedy mee naar toe heeft genomen. Misschien dat hij toen op haar afgeknapt is want het was echt een onoogelijk huisje waar bijna geen ramen in zaten. Tja da's logisch, je wilt niet gezien worden als je alleen maar Chanel no. 5 aan hebt in bed...
En toen naar Hollywood. Dat stelt niet veel voor. Als je het dan over decor hebt dan is dat het. Natuurlijk moet je die letters op de foto hebben. Maar de uitleg erbij vond ik veel mooier. Hollywood was heel lang geleden een kaal stuk land waar palmbomen, genaamd Holly's op groeiden. De eigenaar wilde dat stuk land verkopen en begon met zijn marketingactie en zette de grote letters in het land op de berg Hollywood Land. De letters Land zijn later weggevallen. Dus het palmenbos bleef overeind. Zo wil het verhaal...
Wat ik ook leuk vond om te horen was dat in het begin acteurs en actrices tot het uitschot van de bevolking hoorden. Het waren hoeren en hoerenlopers zei men en voor hun werd net als voor honden de toegang verboden bij restaurants! Nu is het andersom en komen de sterren met hun chihuawahas of hoe die mormeltjes ook mogen heten over de rode loper binnen...
We werden op de Sunset Strip uitgelaten en dachten ongeveer hetzelfde te gaan beleven als op de strip bij Las Vegas. Bij het Kodaktheater moesten we zijn want daar werden de Oscars altijd uitereikt. Nou, meer dan een trapopgang naar een winkelcentrum waarin het theater was gevestigd was het niet. Teleurstellend. Wel leuk maar ook niet echt geweldig waren natuurlijk de stenen van de sterren en op het plein hun hand en voetafdrukken met een statement. Foto, foto.... We hebben onze kids hier een Oscartje gekocht.. best son, best daughter... kunnen we weer een poos mee voor uit haha.
Na ook hier weer de nodige toeristische hoogepunten te hebben gezien en Koos even vastgelegd te hebben op de strip met Batman en Johnny Nep Dep en ik met een neger waarvan ik niet wist wat die voorstelde maar omdat hij bijna naakt er heerlijk uitzag, gingen we verder met onze LA rondtour.
We hebben de skyscrapers vastgelegd en de prachtige ultramoderne Disneyconcerthal. Dit vond ik mooier dan heel Hollywood.

In LA zaten we weer in Hotel Hacienda, het eerste hotel waar we ook de eerste twee nachten hebben geslapen. Het mexicaans ingericht complex is zo sfeervol. Ik voelde me gewoon thuiskomen. Heerlijk..
Weinig tijd om bij te komen want wij hadden ons opgegeven voor de laatste excursie; een avondtrip naar Santa Monicabeach met diner.

Hartstikke leuk man, op de houten pier van Santa Monica stond een achtbaan en een meer van dat kermisspul wat ons zeer bekend voorkwam maar ook een reuzenrad en daar mochten wij in. Prachtig uitzich op de gebouwen aan het strand (zonder dijk of duin..) en op de ondergaande zon in de Pacific Ocean... weer een unieke gebeurtenis op een unieke plaats op de wereldbol... wat worden wij verwend...
Daarna even over de pier gewandeld en toen met z'n allen gegeten in Bubba Gump een eettent met thema strand en vis gericht op de film (met decorstukken en kleding) Forrest Gump inclusief het bankje... Grappig om te zien wat je daar kunt krijgen aan eten en de hoeveelheid tjonge geen wonder dat we daar ook weer tientonners voorbij zagen gaan. Maar het is allemaal ook heel goed in te nemen. Hier ook maar weer een Budweiser bier bij. Nou dan krijg je er ook één maar dan zonder schuim maar wel tot de rand toe... halfliterje of zo. Eén is genoeg zullen we maar zeggen.

Dat was dan de laatste bezigheid met de groep. Op zich is dat ons heel erg meegevallen want het schrikbeeld bij zo'n georganiseerde reis is natuurlijk de groep, wie zitten er in, zijn het zeikerds, zeurders willen ze altijd vooraan, komen ze altijd te laat. Maar nee hoor niets van dat alles. Heel gevarieerd, 3 belgen, rest duitsers en wij 4 nederlanders. In alle leeftijden en samenstellingen. Ergenissen waren er niet en we deden niets samen behalve de excursies en de daaraan gekoppelde diners. Maar nu was het say goodbye time en hebben we ons tipgeld gegeven aan de chauffeur Bil en aan Els de reisleidster.
Els was nog niet van ons af want het bleek dat zij voor ons maar 1 nacht ggeboekt had in Hacienda, ook dat kwam goed dus konden we lekker slapen na een slaapmutsje op het binnenplein waar opeens een wasbeerachtigbeestje vanuit de takken naar mij keek. Koos schrok er ook van zoals dat beestje keek.
Enfin lekker slapen in de airco gekoelde kamer...