Sneeuwwit strand en ijsblauwe zee :) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu Sneeuwwit strand en ijsblauwe zee :) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Sneeuwwit strand en ijsblauwe zee :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

18 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Grappige titel toch Lineke. Want ik lees dat het bij jullie nog wel sneeuwwit is, nou hier ook! Maar dan kun je er om een uur of twee niet met de blote voeten over, kwamen wij achter!
Vanmorgen zijn we om 6 uur al op gestaan maar met de wetenschap dat, als alles goed gaat met de pick-up door Asian overland travlers en de transfer per ferry naar Langkawi, wij 's middag kunnen pitten aan het strand.
De ferry was een belevenis op zich want je zit in vliegtuigstoelen en vliegt over het water met een rotgang! Het water spat tegen de ramen omhoog. We hebben deze twee en half uur veel liggen slapen dus we waren er zo. Het was alleen steenkoud aan boord...
Voordat Langkawi in zicht was kom je tal van andere kleine eilandjes tegen. Er liggen nl. 99 eilanden om Langkawi heen ( hier is o.a. Expeditie Robinson opgenomen, je weet wel zo'n uithoudingstest met proeven op een onbewoond eiland. Wij gaan nu dezelfde test doen maar dan in beduidend betere omstandigheden.
We zitten in een resort dat prachtig aangelegd is met zwembaden en palmbomen op de binnenplaats, leuke kamer met zicht op palmbomen en direct aan zee.
Nadat we de spullen hebben uitgepakt voor 3 nachten en 4 dagen, zijn we gelijk naar het restaurantgedeelte aan zee gegaan en hebben als eerste een heerlijke cocktail besteld: Virgin colada, vooruit Koos ook maar één :) Dat is het dan ook echt.. dat bountygevoel vooral als de cocktail ook heerlijk naar cocus smaakt, en het warme windje over je huid kriebelt... Jongens wat een geluk!! Ik wou dat jullie hier allemaal waren en dat we dat konden delen!!
Een aanrader dus.
Na het eten onder de bomen op een ligbed heerlijk tukkie gedaan en dat is ook zo luxe... wakker worden en denken hé waar ben ik? Duhhhh in Maileisie :)
De verdere middag gewoon stomweg liggen te genieten van alles wat je voelt, ruikt en hoort en ziet. Er is veel te zien want je kunt hier jet-skieen, met een parachute achter een boot aan of op de banaan (komt je bekend voor zeker Jeanine en Edwin?) of roeien naar een klein eiland aan de overkant. Maar wij zijn even lui en zien morgen wel weer wat we gaan doen.

Eigenlijk Lineke, zou Koos de boedha morgen moeten kopen (de 19e) want dan hebben we 31 jaar verkering :)
Vanmiddag zeiden Koos en ik tegen elkaar dat dit ook wel wat voor jou en Henk zou zijn. Heerlijk genieten aan het strand met geweldig lekker eten en drinken en zalig weer. Het is ff vliegen maar dan heb je ook wat.

Ha Marian, kan je het bijbenen allemaal? Wij hebben (zegt Koos en die kan het weten) een accu en daar kan je best heel lang mee fotograferen maar ja wij zijn weer extreem bezig denk ik.
Toen gisteren het fototoestel leeg was, baalde ik ook wel want je ziet zo veel. Maar weet je wat heel grappig is; wij stonden ergens en toen kwamen er chineese jongelui op ons af en ik dacht dat zij ons met onze camera, ons op de foto wilden zetten maar nee, zij wilden gefotografeerd worden met ons!!! Ze vinden ons wel bijzonder hier. Zelf realiseer je je dat niet maar het waren dan ook alleen maar chinezen daar bij die tempel en dan vallen wij wel uit de maat.

Hé Laurien, reserveer maar een dagje foto's en film kijken, doen wij de nassie en de kroepoek erbij. Nee, lieverd dat gaan we jullie echt niet aan doen...

Nou dag fans en aanhangers,es even kijken of we vanavond in slaap vallen op het ruisen van de palmen of de zee... of snoring sounds...

tot morgen.

• 18 Januari 2010 - 18:32

Marian:

Hallo Erna
    Kun jij het nog wel bijbenen? Je beantwoordt mijn andere vraag over Starbucks niet eens:)
    gr Marian,
    p.s. volgens mij zijn jullie in het Paradijs beland.

• 18 Januari 2010 - 19:51

Tweede Mond:

Hallo!!

31 jaar verkering!! gefeliciteerd!!

• 19 Januari 2010 - 08:14

Linda:

Dit lijkt inderdaad wel Het paradijs...prachtig!! Gefeliciteerd met jullie 31 jarig samenzijn en geniet er nog maar lekker van de laatste paar dagen,
    Groetjessss

• 19 Januari 2010 - 09:57

Martijn En Vera:

Dag wereldreizigers,

Wat een prachtige foto's (best jaloers, als ik zo achter mijn pc zit te werken op een januari-ochtend in NL)...nee hoor 't is jullie meer dan gegund. Dit moet een onvergetelijke ervaring zijn. Geniet er nog van de laatste dagen.

Zijn heel benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs uit Voorschoten
    Martijn & Vera

• 19 Januari 2010 - 10:13

Hetty:

Hallo zussie en zwager,

Zo ziet het paradijs er dus uit. Prachtig allemaal. Wat staan jullie weer leuk op de foto. Gefeliciteerd met 31 jaar samenzijn. Wat alweer een eeuwigheid. Ik heb net het filmpje bekeken van de haai. Lust opeens geen haaievinnensoep meer. Gek He. Wat een monster en wat een tanden. Toch nog weer een heel ander exemplaar dan in de dierentuin in Emmen. Fijne voortzetting van de reis.
    Hetty

• 19 Januari 2010 - 15:16

Jeanine:

ooooh wouw!!!

waarom mochten wij ook alweer niet mee?

ik vind die haai niet zo leuk:S

maar de foto's zijn prachtig..

geniet nog maar even van jullie vakantie.. want in NL is het weer helemaal niks aan..

verder gaat alles goed..

met fifi en opa en oma ook!!

tot zondag:D:D

ciao de pauw

• 19 Januari 2010 - 19:19

Laurien:

Van harte gefeliciteerd met jullie 31-jarige verkering!! Wat een heerlijkheid om dat op deze manier te beleven. Jongens wat ziet het er GEWELDIG uit. Echt een paradijs waar jullie zijn. Jullie komen vol verhalen weer terug..echt genieten van elke dag maar dat doen jullie, dat kun je wel zien en lezen. Fijn dat alles goed gaat daar. Hier gaat alles ook prima.

Enne...bami is ook goed hoor!!

liefs en dikke kus Laurien

• 19 Januari 2010 - 19:22

Lineke:

Nou brek mie de klompe,joe binn in.t paradijs,ja luu dat willen wij ook wel,wat heerlijk moet het zijn om nu even bij te komen en alles nog even weer overdenken daar op het bountyeiland,geniet er nog even van,heeft koos je een bhoeda gegeven?Nou mensen een hele fijne dagen nog,
    Groetn Lineke

• 19 Januari 2010 - 19:27

Edwin:

He Koos & Erna,

Thnx nog voor het smsje op mijn verjaardag, ik hoop dat mijn smsje ook bij jullie is aangekomen..

Mooi om al die verhalen te lezen & foto's te bekijken..

We zullen voor zondag het huis in Blijham weer netjes maken :P en dan zien we jullie vanzelf in de middag / avond!

Gr. Edwin

• 19 Januari 2010 - 21:01

Wil En Rita:

Hallo levensgenieters,
    Gefeliciteerd met jullie 31 jarige verkering. Jullie maken wat mee daar in het verre Oosten. Prachtige verhalen en foto's. Zo te zien hebben jullie nu wel de mooiste lokatie van de reis bereikt. Geniet er maar van.
    Groetjes Wil en Rita