Warm zand en koude klei - Reisverslag uit Blijham, Nederland van Koosenerna - WaarBenJij.nu Warm zand en koude klei - Reisverslag uit Blijham, Nederland van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Warm zand en koude klei

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

25 Januari 2010 | Nederland, Blijham

Op onze laatste brommerdag zijn we ook nog even op bezoek geweest op een crocodilefarm. Daar hebben we langs en over joekels van krokodillen gelopen. Toch wel even de moeite van het vermelden waard.
Na de happening aan het strand met de apen en de laatste boodschappen in Kuan, en een tochtje naar het lighthouserestaurant voor het avondeten met de voeten in het zand aan het strand, hebben we de volgende ochtend de scooter helaas moeten inleveren en is er aan het rondrijden op Langkawi een eind gekomen. Best te doen zo in twee dagen. Het waren warme dagen waarop de zon niet, tot weinig te zien was. Ik had dan ook de hoop dat onze laatse dag een zonnige dag zou worden. En dat was zo!
Dus nadat wat we onze koffiers reisklaar ingepakt, na de uitcheck, bij de balie in een opbergruimte hadden achtergelaten. Zijn we heerlijk aan het strand gaan liggen en hebben de stralen geabsorbeerd tot het niet meer vol te houden was. Daarna maar weer onder bomen en met een laatste Mai Thai, bewust afscheid genomen van deze tropische beelden.
De bel voor het afsluiten van happy hour om half zeven, was voor ons ook letterlijk het sein voor het afsluiten van ontelbare happy hours.
We werden om half acht voor transfer opgehaald naar het vliegveld. Terwijl de lucht door de avondzon rood gekleurd werd, checkten we in voor een korte vlucht naar Kuala Lumpur. Op Kuala Lumpur ga je met een monorail naar een andere gate, zo groot is het daar. We hadden anderhalfuur tijd om over te stappen maar dat was zo voorbij.
Deze keer zat Koos bij het raam, ik middenin en kwam er een aardige nederlandse vrouw uit Amsterdam naast me zitten waar ik heerlijk mee heb zitten kletsen.
We kregen een behoorlijke portie warm eten en ging snel daarna het licht uit. Met mijn ANWB vliegtuigkousen aan, de vliegtuigsokken en oogkapje van Wim aan en op, heb ik redelijk goed geslapen deze vlucht en waren we zo weer in Nederland. De 7 uur verschil waren door de slaap zo weggewerkt leek het wel. Maar eenmaal met de voeten op de koude klei werd ik toch wel weer suf in de trein en heb ik de eerste nachten onrustig geslapen; was om 5 uur 's morgen klaar wakker en had honger. Maar goed dat we nog een paar dagen vrij hadden genomen om bij te komen.
's Nachts als je wakker bent lijkt alles anders, ga je weer aan je werk denken en laat je de hele vakantie nog eens passeren.
Het was een geweldige reis, heel afwisselend en zeker voor herhaling om nog eens een keer naar een Aziatisch land te gaan. En januari is een heerlijke maand om dit te doen.
Bedankt iedereen voor de reacties!
Ik heb geprobeerd iedereen te beantwoorden tijdens de reis maar zag dat ik Esther en Mark vergeten was (misschien nog anderen). Dat komt omdat de reacties niet beeld staan als je een nieuw verhaal schrijft. Maar weet dat wij het enorm leuk vonden dat jullie allemaal mee gewerkt hebben aan dit dagboek, dat we inclusief de reacties in boekvorm laten verwerken.
Er komt vast wel een moment dat jullie dit kunnen bekijken.

Bedankt!Terima Kashi!