Cocosnoot aan het strand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu Cocosnoot aan het strand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Cocosnoot aan het strand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

17 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Via een bochtige weg de berg weer naar beneden. Het lijkt wel Zwitserland. Onderweg nog even gestopt bij de Iskander waterval. En toen weer verder naar beneden waar de temperatuur al weer begon te stijgen. Onderweg zie je allemaal hutjes van bladeren en gevlochten bamboe waar ze echt in wonen!!! En overal kraampjes langs de weg; zo simpel als wat en vaak hangen er een paar vruchten zoals durang; een vrucht die ze niet in de winkels verkopen en die je niet mag meenemen in een hotel of andere openbare gelegenheid omdat het stekelige ding afgrijselijk stinkt naar verrot fruit maar van binnen heel bijzonder lekker moet smaken. We hebben het nog niet geprobeerd...
Enfin mooie route naar beneden met veel groen en bamboe dat hier overal omhoog steekt tussen de bomen door. Bamboe kan ook hoog en enorme van doorsnee zijn zo te zien.
Je blijft je verbazen wat je allemaal ziet onderweg. Wat dat betreft vinden we het zelf rijden toch wel wat waard. Het is even wennen met het stuur links enzo maar je bepaalt tenminste zelf je snelheid en de stopplaatsen. Dit is, beseffen wij ons, wel de laatste lange autoreis (230 kilometer) die we gaan maken naar Penang, want daar moeten we de auto weer inleveren.

We reden in een keer naar Penang over de langste brug van Maleisie volgens mij. Ons hotel staat in Georgetown en daarvan hadden Koos en ik allebei gedacht dat het een kleine stad zou zijn. Nou nee dus, weer zo'n grote stad met alle wijken van indiers, chinezen enz.weer aan boord. Overal flatgebouwen, tempels en shoppingmalls. Dat hebben we nu werkelijk wel een beetje gehad. Maar daarnaast toch ook nog prachtige gebouwen uit de engelse tijden.
Na incheck (nu op de 19e verdieping dus mooi uitzicht over de stad en de brug in de verte) zijn we even gaan rondrijden tot aan de zee. Daarna hebben we Edwin even gesmst want die is vandaag zaterdag 16-01 maar liefst 23 jaar geworden. Hieperdepiep!
's Avonds nog even bij starbucks gezeten en het verhaal van Cameron Highlands getypt.
Fijne reacties weer. Daar verheugen we ons gewoon op als we inloggen!!!
Lief van jullie allemaal :)

Het is hier ook echt dooi jongens want na de verkoelende temperatuur in Cameron (22 graden) is het hier even weer wennen aan 30 graden en benauwde stadswarmte.
Enfin we zijn vandaag (17 januari)na het uitslapen deze keer naar de grootste boedistische tempel gereden van zuidoost Azie (het lijkt wel alsof wij alles in overtreffende trap zien maar zo wordt het wel aangeprijst en wij argeloze toeristen geloven het maar wat graag ha,ha). De "Kek Lok Sie" tempel.
Alleen maar chinezen daar maar een tempel zeg, niet te geloven en we hebben niet eens alles bekeken omdat we eigenlijk een beetje tempel en winkel moe zijn...
Maar weet je wat we gedaan hebben. De tempel is nl. nog niet af en je kunt je naam op een dakpan schrijven voor 30 ringgit ( 6 euro) en dan blijf je hier al tastbare herinnering en wordt je 'meegebouwd"in de giga-tempel. Dat leek ons wel wat!!

Na diverse foto's van de pracht en praal zijn we doorgereden naar de kust en hebben de hele middag aan een strandje waar de locaals komen (bleek achteraf)liggen te genieten, te soezen en te lezen. Lekker bakkie nassie er bij (dat eten ze hier net als wij een bakkie patat eten) en daarna om de binnenbrand te blussen een heerlijke cocosnoot. Heel grappig zijn groot en groen en ze kappen met een mes een deksel er in, rietje erbij en dorst lessen maar. Want dat doet het.

Zalig zo aan het strand; er kwam zelf nog een bruidspaar aan en dat op zondag, voor een fotoreportage.
Oké ik heb het gefilmd van de de batterij van het fototoestel was leeg.
Heerlijk zo'n middagje. Daarna weer terug naar het hotel waar we de auto hebben leeggepakt en ik deze keer de auto van buiten helemaal gefilmd heb en de kilomterstand heb vastgelegd.
(toen we de 1e dag de auto kregen heb ik dit ook gedaan maar toen mnet het fototoestel) Zo kunnen wij laten zien dat we e.e.a. goed hebben achtergelaten.
En nu zitten we met een pizzahutpizza in de buikjes weer bij Starbucks om dit verhaal te typen. We plaatsen nog een paar foto's van het vaste land. De volgende zullen van de eilanden zijn. Dus zon en zee en wij twee....

welterusten allemaal en bedankt voor de reacties.

• 17 Januari 2010 - 20:57

Lineke:

mOI JOE,WAT WEER LEUK ALLEMAAL JA,EN SMAAKT DAT WEL LEKKER DIE COCONUT?IS DAT NIET LAUW DAN?eRNA VRAAG AAN KOOS OF HIJ JE EEN BHOEDABEELD WIL KOPEN,HET BRENGT GELUK ALS JE HEM KRIJGT,JE MOET HET NIET ZELF KOPEN WEL WEGGEVEN,MAAR DAT WEET JE VAST ZELF WEL,ALS IK DAAR OOIT OOK NOG EENS LANGSKOM KIJK IK WEL EVEN OF JULLIE DAKPAN ER OOK OP LIGT,WAT ZAL HET DAAR MOOI ZIJN EN HELEMAAL IN EEN TEMPEL KIJKEN LIJKT ME LEUK,EVEN ANDERS WAT ALS DE SINT PIETER HE,NOU HET IS HIER NU ECHT DOOI,VANDAAG NOG WAT SNEEUW GEVALLEN EN GISTERAVOND OOK,MAAR NU SMELT ALLES GAUW WEG ,NOU SCHONE ZUSTER EN ZWAGER TOT DE VOLGENDE KEER,LIEFS OET BOURTANGE

• 18 Januari 2010 - 10:04

Marian:

Hé Koos en Erna.

Zo leuk om jullie reisverslag te lezen en de foto's te bekijken. Heb jij een fototoestel op batterijen? Ik denk erover om één met een accu te kopen, maar vind het zo jammer van de 2 oude die ik heb.
    Vraagje: heb je al geprobeerd in Starbucks te fotograferen? Lucy heeft ergens een keer geprobeerd, maar dat mocht niet want dan zou het nagemaakt kunnen worden.
    Nog heel veel plezier en een goede reis vanuit een kwakkelend en toch ook nog besneeuwd Nederland toegewenst!
    Marian Visser

• 18 Januari 2010 - 18:15

Ger En Hetty:

Jullie hebben zo te lezen de remedie tegen tempelmoeheid al gevonden. Een beetje soezen, lezen en luieren aan het strand met een kokosnoot en een bakkie nassie. Dat kon minder. Het is hier vandaag blue monday en dat schijnt de meest deprimerende dag van het jaar te zijn. Maarja om als remedie een dagje strand te pakken werkt ook niet echt.We nemen gewoon een neut.