40 graden verschil - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Koosenerna - WaarBenJij.nu 40 graden verschil - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Koosenerna - WaarBenJij.nu

40 graden verschil

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

05 Januari 2010 | Singapore, Singapore

In m'n hempie achter het peeceetje in Singapore... ongelofelijk toch?
Zondagmiddag moesten we letterlijk de baan sneeuwvrij maken voor de aanvang van de reis. Door de sneeuw naar de zon via een prachtige route van bomen met rijp en besneeuwd landschap naar Assen waar Mark ons heeft uitgezet.
Bij Schiphol in het ultramoderne Citizen M ingecheckt, vertrekbalie op Schiphol gezocht en gevonden, happie gegeten en toen slapen...
Volgende dag stonden we om 9.00 uur al bij de balie van Malaisian Airlines. Om 12.00 uur in het vliegtuig, ik bij het raampje en om 13.00 uur pas vertrokken. Er moest eerst nog iets op de vleugels gespoten worden tegen ijsvorming! Geruststellend gevoel... ga je naar de zon.
Enfin zat best goed en na amper een uur kregen we al onze eerste warme hap van de prachtige aziatische dames in het lang. Daarna lichten uit en slapen om in het ritme te komen. Ik heb weinig geslapen veel films gekeken muziek geluisterd en gelezen en uit het raampje gekeken bij ongeveer Berlijn en in Rusland en boven Afganistan zag ik bergen en in India allemaal plaatsen als kerststerren verlichte vlekken op de donkere wereld.Al gauw werd het weer licht en zagen we Maleisie opdoemen terwijl we nog boven de wolken vlogen en ik zelfs een bliksem zag. Das raar van de bovenkant bekeken!
De vlucht was in no time voorbij echt waar. Om 8.00 plaatselijke tijd in Kuala Lumpur rennen naar het volgende vliegtuig voor driewartier naar Singapore.Onderweg zie je veel groen en palmboombossen en natuurlijk de zee. Bij Singapore, in de straat van Malakka, enorm veel schepen. Prachtig, zo van uit de lucht.
Prachtige luchthaven in Singapore. Hier werden we opgehaald door een tranfser van het hotel;een hele aardige chauffeur die aan een stuk doorbabbelde en Singapore aanprees als heel veilig ook 's nachts. Maar ook Thailand en Vietnam moesten we gaan bezoeken zei hij.
We waren natuurlijk een beetje whoozie van de vlucht en zeiden vaak yes, yes. Even overschakelen.
Het hotel is goed, vriendelijke mensen hier. We zitten direct aan de champ Elysee van Singapore; de Orchadroad. Hier zijn we dan ook door geslenterd en gekeken naar de extravangte shops maar zijn ook even in de aziatische malls geweest.
Je wordt knettergek van het aanbod van winkels hier en zoveel mensen om naar te kijken. Geweldig.
Nu nemen we een biertje op de goede aankomst en gaan de slaap inhalen om morgen fris op pad te kunnen. Alhoewel fris ca. 10 minuten duurt hier met deze temperaturen...
welterusten!

• 05 Januari 2010 - 15:09

Koos Kuiper:

Hallo
    Jullie genieten van Singapore en van de zon.
    Wij hoorden zojuist dat er geen zout meer is in ons land om te strooien.
    Wij wensen jullie een mooi jaar en en fijne voortzetting van de mooie vakantie.

Groetjes van Koos en Ietsje en Thijs.

• 05 Januari 2010 - 16:43

Ger En Hetty:

Jullie nemen een biertje in de zon en wij hier een warme chocolademelk in een dik pak sneeuw.
    Heel veel plezier in het prachtige land. Wij gaan nog even scheeuwschuiven.

• 05 Januari 2010 - 17:44

Lineke:

Blij dat jullie goed aangekomen zijn,fifi was heel erg blij dat esther erwas vanmiddag zei ze,ze had hallo fifi gezegd met ernastemmetje,dus dacht hij dat jij het was,opa en oma hebben jullie bericht ontvangen,genieten nu maar he?

Lineke en Henk

• 05 Januari 2010 - 21:40

Nico & Martina:

Hoi Daar , Fijn te horen dat de Reis zo goed ging. Wat leven we toch op een klein wereldbolletje niet. Als je zo leest dan ben je in no time in een heel andere wereld,te gék. En hier ligt nog gewoon de sneeuw, en moeten we krabben ! veel plezier gr.

• 06 Januari 2010 - 14:02

Linda:

Je zit er lekker zomers bij!!Is hier inderdaad wel anders, het sneeuwt nu al weer, maar daar genieten we wel van....
    Héél veel plezier daar,
    groetjes de Dulfers