Singapore by Hip Hop bus - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Koosenerna - WaarBenJij.nu Singapore by Hip Hop bus - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Singapore by Hip Hop bus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

07 Januari 2010 | Singapore, Singapore

allemaal bedankt voor de verkoelende reacties,helemaal als je bedenkt dat ik nu met een verbrande rug zit te typen! Fijn dat jullie reageren,maar voel je nooit verplicht !!
Gisteren na een brak nachtje de hele dag aan met de airconditioned hop-on hop-off bus (hiphopbus aldus Koos) aan de reis geweest. Gelijk naar de Marina Bay, de haven met de wolkenkrabbers als achtergrond; het financial district. Prachtig, ik hou er wel van zou Joling zeggen, nou wij ook. Lijkt wel een beetje Londen met zo'n giga reuzenrad aan de river Qua. Hele moderne bouw, we hebben Mark al getipt om hier stage te komen lopen!
Vervolgens zijn we door China town gesjokt en tig winkeltjes bekeken tot je gek van de prullaria wordt.
Wel kleurig allemaal. Daarna grote bier en satay gegeten zalig.
Met de hiphopbus verder gereden naar het Botanisch park waar we allerlei palmbomen hebben bekeken en heerlijk in de zon hebben gelegen. Op momentjes van rust val ik gelijk in een (haze)slaap en droom gekke dingen, toch een beetje jet-lag en nog steeds last van de rug maar wordt wel beter; schuifel 's morgens net als de chinezen hier met kleine pasjes door warm Singapore. Iemand thuis had al gezegd de temperatuur voelt aan als een wandeltocht door de vlindertuin van de Emmer Zoo. Dat is precies de juiste omschrijving.
's Avonds wordt het iets minder warm en heel gek, het wordt niet helemaal stikkedonker. Je ziet zelfs witte wolken en de vogels kwetteren hier de hele nacht door maar dat kan ook komen van de vele verlichting hier. Over milieu gesproken, de stroomrekening loopt hier aardig in de papieren! Overal airco en blowers, zelfs in de open lucht en alles maar dan ook alles verlicht, de hele avond kermis met lichtshows op gebouwen. Af en toe bekruipt ons het gevoel in Las Vegas te zijn of Disney land.
's Avond gegeten aan de kade van de rivier en vervolgens een rondvaart gemaakt om zo het hele spektakel van wolkenkrabbers in avondkleed te zien.
Prachtig. We zijn met de metro naar ons hotel gegaan. Dat kan hier allemaal; iedereen is super aardig en het is hier veilig om zelfs als vrouw zijnde alleen 's nachts over straat te gaan of met de metro. Geen grafity, geen papier bij straat, kauwgum is verboden! Bijna paradijs toch, geen toeterende auto's en sirenes van politie of brandweer hebben we nog niet gehoord. Zo gedisplineerd is men hier en dat in een stad van bijna 5 miljoen mensen.
Die kom ik 's nachts allemaal weer tegen op bed. Mooie mensen om te zien trouwens maar allemaal zwart haar en blanke huid en prachtige gezichten de vrouwen dan. Maar verschrikkelijk veel mensen zie je overal. Net mieren, in de shoppingmalls, op straat en in de metro. Dat was trouwens mooi... met de metro zaten we 2 minuten van ons hotel af. Dus we waren er zo dachten we maar we konden toen we de metro uitkwamen nergens de uitgang vinden want boven het metrostation zat weer een shoppingmall. Zeker 5 minuten roltrap op en af om te zoeken. Maar we hebben het weer gered.
Welterusten.

• 07 Januari 2010 - 19:39

Hetty Puchala:

Hallo Erna en Koos,

Met plezier hebben we weer jullie verslag gelezen. We zijn dan ook wel een beetje jaloers als we jullie zo zien in de zomerkleren. Wij kunnen het hier amper warm houden. Zitten overdag met dikke truien aan op kantoor. Aankomend weekend zou het kunnen gebeuren dat we hier weer ingesneeuwd raken . Windkracht 6,
    's nachts -15 en veel sneeuw volgens het knmi. Hoe groot wou je het verschil hebben. We wensen jullie veel mooi weer en leuke avonturen. We zien al weer uit naar het volgende verslag.
    Liefs Hetty en Ger

• 07 Januari 2010 - 20:36

Lineke:

Hallo schone zus en zwager,we hebben weer gretig met klein beetje afgunst van mij jullie verslag gelezen,wat mooi allemaal,hoe gaat het nu met je rug Erna?Als het helemaal niet meer lukt kom ik je plaats wel innemen hoor?Blijft het in de familie he?geen grapje hoor,nou lieve mensen weer veel plezier maar weer,kijk weer uit naar het volgende verslag,bij de weg alles ok met opa ,oma en fifi

Groetjes Lineke

• 08 Januari 2010 - 20:19

Wim En Geke:

Jullie verslag doet ons ook weer mijmeren naar het warme Singapore - alweer 10 mnd geleden.
    Leuk jullie verhalen te lezen.
    Ook in Little India geweest? Beslist héél anders dan Chinatown en zeer de moeite waard - Vergeet niet parfums in te kopen; Erg goedkoop daar!!
    Ook in Belgie is het koud. Maar er is nog wel strooizout, anders zijn er nog patattekes!
    We zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen.

Groetjes, Wim en Geke.