Tea & scones in Cameron Highlands deel II - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu Tea & scones in Cameron Highlands deel II - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Tea & scones in Cameron Highlands deel II

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

16 Januari 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

Heerlijk geslapen! Fijn ontbijtje achter de knopen in een prachtige grote eetzaal maar met stoelen en banken die zo bij de stort kunnen. Contradicitie enz... Voor ontbijt heb ik notabene kipcurry met rijst gehad. Gek zo 's morgens maar wel lekker dan nog wat brood er bij en je hebt een stevige basis om door te gaan tot aan het diner met tussendoor wat smikkeldingejtes zoals de scones die we vandaag gegeten hebben op de theeplantage : Sun Palais. Prachtige omgeving, helemaal groen van de theeplanten. De blaadjes lijken op laurier en zijn veel groter dan ik gedacht had.
Op de plantage hebben Koos en ik een kleine rondleiding gehad met uitleg van de fabricage vanaf het verse geplukte blad tot en met de thee in balen. Best interessant allemaal.
Tuurlijk thee gekocht voor thuis want dit is thee met een herinnering ha,ha.
Boven had je een prachtig uitzicht en is de temperatuur zalig. Weer veel foto's gemaakt (we zitten al op 900 notabene).
Daarna zijn we nog naar een honeybee farm geweest.. wel leuk maar niet je van het het. Ook weer vergane glorie, veel trappetjes van beton dat hier en daar is afgebrokkeld dus kijken waar je loopt en niet steeds om je heen kunnen koekeloeren.
Enfin wel prachtige bloemen hier voor de honeybees. Trouwens de moslims hier mogen een tweede vrouw hebben en die noemen ze honey.... hij is dan de bee waarschijnlijk.
Daarna nog naar een vlindertuin en andere enge beesten zoals slangen en dat spul. Zelfde laken een pak, vergane glorie maar prachtige vlinders.
Op de markt hebben we vers fruit gekocht, sinaasappelen, aardbeien (want daar zijn hier ook farms voor waar je kunt kijken en plukken maar dat kennen wij natuurlijk wel) soort mandarijnen en een appel die volgens de verkooptster het midden hield tussen een appel en een meloen. Nou het was meer een ronde komkommer bleek achteraf. Ze liet ons van alles proeven dat was wel lekker en leuk maar ja dat gaan we niet allemaal opkrijgen.
Toen we weer doorreden richting ons hotel zagen we gelukkig een Starbucks.. dat hadden we niet verwacht hier in de highlands. Dus gelijk het verhaal getypt wat je gisteren hebt kunnen lezen want het internetten in het hotel lukt op de meeste plaatsen niet terwijl ze wel zeggen dat dit kan.
Enfin ik heb me wezenloos zitten typen dus vandaag wordt het iets korter.
Morgen een reis voor de boeg dus al vast inpakken en nog een lekker koel nachtje slapen....

• 16 Januari 2010 - 13:40

Linda:

Hoi Koos en Erna,

Zat net weer jullie verhalen te lezen toen het laatste verslag "binnen"kwam, grappig!Erg leuk om zo op de hoogte te blijven van al jullie belevenissen en wat een prachtige foto's!!!
    XXX Linda

• 17 Januari 2010 - 10:13

Laurien:

Hey Koos en Erna! Wat leuk om al jullie verhalen zo te lezen zeg. Het ziet er allemaal prachtig uit daar en zo te lezen gaat het prima daar met jullie. Nog geen wens om terug te gaan lijkt me! Is in die zin ook geen reden voor hoor..het blijft hier maar een witte wereld zijn. Moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel fijn zou vinden als er weer een groene wereld zou zijn.
    Dus...900 foto's, gaan we daar een hele dag voor plannen om ze te bekijken? Ik ben van de partij hoor..ben erg benieuwd! Je blijft maar schieten he tijdens zo'n mooie reis.

Nou veeeeeel plezier nog!!

liefs van Laurien

• 17 Januari 2010 - 13:04

Nico & Martina:

Hoi koos & Erna,
    Ik zie dat jullie het best naar de zin hebben daar. As "I Type" zie ik dat het bij jullie 28 graden warmer is dan hier. Lekker temp.lijkt me. We hebben de afgelopen week ons o.a. druk gemaakt met sneeuw scheppen en zout strooien, zelfs vanochtend nog ! Het nederlandse zout is zelfs schaars nu. Mooi plekje daar bij die thee plantage. Maar wat zijn i.g.n. "scones "? Verder begrijp dat 'Starbucks "goede zaken doet met jullie. Die zitten ook werkelijk overal hè. B.t.w. ik vind het knap dat jullie nog zoveel tijd kunnen vrijmaken om die verhalen te typen.!Petje af.... op! Nu snap ik dat het leven v/e Moslim wel degelijk "over rozen gaat..........." veel plezier nog gr. Nico/Martina