Going West - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu Going West - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Going West

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

23 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We slapen twee nachten in een leuk Hotel Hacienda een paar kilometer vanaf LAX vliegveld. We blijven ons verbazen over de geweldige mooie grote en luxe auto's hier. De brede wegen, de grote porties eten en de hoeveelheid aan diverse soorten mensen. We maken deel uit van een kleine groep waar zowaar iemand in zit die werkt in Winschoten. Nou vraag ik je? Ver weg en dan dit; wel leuk hoor. Verder veel duiters en een paar belgen. Leuke reisleidster uit België die heel duidelijk alles uitlegt in 't engels en duits. Dus als we even niet opletten dan pikken we het zo weer op.
Vrijdag de 22e zijn we met de bus naar San Diego gereden. Wel even een tocht van 2 uur. Maar de moeite waard.
Je rijdt eerst wel een uur lang door Los Angeles als het niet langer is.
Allemaal laagbouw hier i.v.m. de aardbevingen die er soms zijn.
Onderweg naar San Diego hebben we een coffebreak gehad in een oude missiepost, toen we kwamen we goed in de mood. Spaanse invloeden hier!
In San Diego werden we losgelaten in een het Bilbaopark met bijzondere hoogtepunten zoals het grootste openluchtorgel ter wereld. (alles is hier beter en groter dan in de hele wereld volgens hun).
In San Diego kregen we een rondtour met de bus en mochten we zelf rondlopen, hot hot maar prachtige fotomomenten gehad. De skyline van San Diego bekeken vanaf een soort schiereiland Coronado. Daar hebben we een hotel bekeken dat wel heel bijzonder was. Idioot groot, helemaal van hout en het was het eerste (gaan we weer) electrisch verlichte hotel (persoonlijk door mr. Watt geïnstalleerd). Alle presidenten zijn hier geweest met in hun kielzog Marilyn Monroe en meer van die grootheden. Bigger en better zullen we maar zeggen.
We hebben 's middags een rondvaart gemaakt en kwamen toen zeeleeuwen met pelikanen tegen die aan het zonnebaden waren. Bijzonder toch? Koos en ik kijken elkaar soms aan en vragen ons af of het echt is wat we allemaal beleven. Nadat we San Diego, de grootste Marinebasis van de USA achtergelaten hadden hebben we 's avonds gegeten in Sizzlers 1 van de vele restaurantjes om de hoek.
Nog even lekker nagezeten bij het hotel en ons verwonderd om de hotelgasten waarvan er een paar een bruiloft hadden. De uitgedoste dames leken zo uit een bordeel weg te zijn gelopen. Kitsch way over the top!
Oke slapen en morgen een verre reis naar Phoenix Arizona.

Groetjes van ons.