Through the Dessert - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu Through the Dessert - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Through the Dessert

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

23 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Howdie fooks,

Een prachtige reis vandaag. Veel in de bus dat wel maar dat is absoluut geen straf want de bus is voorzien van airco, ruime zitplaatsen en grote (donkere) ramen. Het lijkt net alsof we breedbeeld zitten te kijken.
Het landschap veranderde richting Arizona naar bergen met dor gras, een windmolenlandschap, echt duizenden (1 is goed voor energie voor 35 huizen die daar niet stonden). Het is gewoon 1 rechte lange weg waarop wij steeds in de linkerbaan rijden. Dit is alleen voor vervoer van van meer dan 1 persoon. GOed systeem. Je mag hier ook links en rechts inhalen. Onderweg kwamen we van die prachtige vrachtwagens tegen. Foto!
In Palm Springs, een modaine woestijnplaats mochten we weer aan de Starbuckcoffee. Grote mokken, in 1 x klaar dus. Op terras, in de schaduw, boven de 40 graden met een soorte koude stoom uit de muren voor verkoeling. BIjzondere plaats; was eerst niks maar met 50.000 palmbomen poten hebben ze er een woeststijnstad van gemaakt voor de happy few. Bono (sonny)van cher is hier burgemeester geweest ha,ha.
Snel weer in de koele bus en verder naar de lunchbreak vlak voor Arizona via de interstate 10.
Koos heeft het entreebord van de staat Arizona vastgelegd en diverse nummerborden van auto's want die zijn hier heel bijzonder. Arizona is veel woestijn en dat hebben we gezien. We zagen echte dessertstormpjes die zandhozen veroorzaakten en geweldige grote cactussen met meerdere armen. Een cactus kan 250 jaar en ouder worden notobene, wel 15 meter hoog en ze krijgen pas armen na 75 jaar en dan per 10 jaar 1 arm. We hebben ze gezien met wel 6 armen. Kun je nagaan.
Gaandeweg zagen we ook steeds meer van die apart gevormde bergen.
Ondertussen vertelde de reisgids wat we allemaal aan excursies konden doen. Om te watertanden wat ons nog te wachten staat. Daarover meer natuurlijk na afloop.
Nu zit ik hier te typen in het Carefree-resort bij Phoenix. Het is buiten nog zo'n 30 graden dus met een Heineken naast het toetsenbord binnen lukt het nog net. Luxe toch?
Het resort is te gek. Een plaatje uit een vakantieboek. Prachtig hotel rondom een zwembad met een cactustuin die onwerkelijk lijkt.
Genieten is een understatement hier.
Dus gelijk even gezwommen en daarna naar een western-dinnershow geweest.
Lekker en leuk. Na afloop even buiten gezeten bij een kampvuur en nog even naar het staartje van de show gekeken een "shoot-out". Cowboy's en girls met een geweldige achtergrond van cactussen die een potje wildwest lieten zien.

That will be all fooks
bye

Erna en Koos

• 24 Augustus 2008 - 17:09

Mark G:

eeuh pa en moe..

hier alles goed!:D
    bij jullie ook??

zoals ik uit jullie verhalen kan begrijpen, komen jullie ogen tekort:O

ik ben benieuwd naar de foto's en wat er nog meer gaat komen!

groeten mark

• 25 Augustus 2008 - 11:00

N &M:

Klinkt allemaal heel spannend en het leest ook leuk weg. We kijken uit naar de Foto's !

• 25 Augustus 2008 - 12:23

Lineke Glazenborg:

goeiedag,wat een belevenis,en wat beschrijf je het goed allemaal,net of ik ook in de bus zit,ollegies binn der weer van de camping,wegregnt eigenlijk.We hebben gezegt dat ze maar even naar de kids moeten gaan voor reisverslag.nou luu very plesjer nog. groetjes lineke

• 25 Augustus 2008 - 14:57

Chanien En Edwin:

allemaal heel leuk!!!

MAAR WIJ WILLEN FOTO'S!!:D

alsjeblieft?:)

we willen er natuurlijk ook beeld bij, en opa en oma ook wel. ik heb het adres van oom altjo nog niet gekregen.. komt morgen wel.. heb miss ook een nieuwe baan bij een restaurant via tjidske. en een stageplek bij red fox.

groetjes
    veel plezier nog

x ons

• 25 Augustus 2008 - 20:49

Wim,Geke En Yoran.:

We begrijpen dat je de $$$ goed gebruikt voor je "Heineken" Wat een geweldige reis jongens .Geniet ervan.

Bye,Bye.

• 02 September 2008 - 14:57

Koos En Ietsje:

Hallo erna en koos. Bedankt voor jullie geweldige impressies van jullie mooie reis. Zo lezend ervaren wij onze trip van destijds weer helemaal. Ook wij hebben toen genoten van al die nieuwe ervaringen en met name ook La Vegas blijft tot de verbeelding spreken. Geniet er maar van en wij hopen dat jullie nog een veel gaan beleven in dit mooie deel van de States.

groeten koos en ietsje