Big & Beautiful - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu Big & Beautiful - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Big & Beautiful

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

26 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi fooks,

Zondag om 6 uur er uit (zijn we al aan gewend)en toen even voor het ontbijt aan door de cactustuin gelopen van het resort. Foto's en film gemaakt. We willen zelf ook maar wat graag de foto's plaatsen maar tot nu toe is er geen pc geweest met deze mogelijkheid. Prachtig al die cactussen. Koos liep even van het pad af en kreeg gelijk een naaldje in zijn teen. Gelukkig kon hij het er goed uit krijgen anders loop je maar mooi te kreupelen de rest van de vakantie.
Het ontbijt was luxe, zeer luxe. Bacon, worstjes, gebakken aardappelen,indianenpap (maispap), kleine yoghurtglazen met fruit, verse sju, vers fruit noem maar op en natuurlijk lots en lots of coffee.
A way to start....
In de bus ging het richting Grand Canyon via het plaatsje Sedona waar we een tussenstop hebben gemaakt. Maar voordat we daar waren zagen we het landschap veranderen. De cactussen verdwenen want wij gingen de bergen in maar daarvoor in de plaats werd de bodem steeds roder en zagen we opeens de voorlopers van de Grand Canyon in de vorm van prachtige rode bergformaties. Bij 1 daarvan hadden we een zogenaamde fotopauze. De berg die we massaal vastlegden voor de eewigheid werd The Bell genoemd. Een soort kerkklok en helemaal rood. PRACHTIG.
Daarna verder gereisd tot een stop in de bergen. Daar zagen we eerst een prachtige stoomlocomotief, ff vastleggen natuurlijk. Toen achter de meute aan door een gebouw. Eigenlijk moesten we allebei heel nodig maar we liepen door het gebouw naar het terras en wat we toen zagen!!! Ongelofelijk, onbeschrijvelijk....de Grand Canyons.
Dat moet je zien, kan je niet uitleggen. Iedereen is met stomheid geslagen en zit stil te genieten van de inmensheid van dit wereldwonder.
De diepten van de kloven, de kleuren van de bergen en de vormen ervan. Ik heb iedereen een kaart gestuurd met dit wonder... is onderweg dus.
Na een uur te hebben rondgewandeld en alles steeds vanuit een andere hoek te hebben bekeken en gefotografeerd (wel 70 / 80)gingen we weer met de bus naar verder. Koos en ik dachten dat de Els de reisleidster had gezegd dat we een uurtje verder gingen dus pakten we een lekker koud biertje uit de koelbox. Maar we zaten nog maar goed en wel te genieten of we mochten er weer uit. Biertje mee en weer naar de South Rim van de Canyon om te kijken naar de Sunset. Maar met bier lopen mag hier absoluut niet van de parkwachter volgens Els. Oke weer wat geleerd.
Het is hier trouwens heel schoon en netjes in Amerika, werkelijk waar, daar verbazen wij ons over.
Bij weer een ander uitzichtpunt dus was het wel wat drukker; iedereen met camera's op het westen want de zon gaat daar onder. Prachtig wolkenspel erbij en maar wachten. Toen het bijna zover was kwam er opeens een vrouw die zei: Hee guys its overthere en wees naar de andere kant en jaar hoor. Daar kleurde de ondergaande zon de bergen knalrood, heel even maar, maar we waren net op tijd getipt.Beautiful!! En met deze prachtige beelden op het netvlies zijn we naar het volgende hotel gereden. Quality Inn, prima vertoeven. We hebben gezellig gegeten met de andere twee nederlanders uit Emmercompascuum waarvan de een werkt bij de ABN bank in Winschoten.
Lekker geslapen maar toen ik wakker werd regende het! Wat zullen we nu beleven, dacht ik. Blijkt dat het weer beinvloed wordt door de orkanen op Florida miles away. Niet erg of zo maar even een buitje voor het stuiven en toch meer wolkenvelden dan anders hoewel het gewoon erg warm is.
Oke aankleden, continentel ontbijt en hop on the bus, andere eventjes want wij gaan VLIEGEN door de Canyon.

Morgen hier meer over.

• 26 Augustus 2008 - 18:42

Lineke Glazenborg:

ja goeiedag evn,ik hier,man wat mooi almoal,mor joe motn joe wel evn fatsounlijker gedroogn,doar or,man toch mit blikje bier loopn halemool aan de aandere kaante van t,wotter,straks zeggn dai mensen oet emmer c der wat van.wie kiekn oet noor joen koartje,alles goud hier or. groetn Lineke

• 26 Augustus 2008 - 19:06

Jeanine Mark & Edwin:

klinkt allemaal SUPER!

hier alles ook oke.. lekker boontjes gerkegen van oma en een worst.. stage bij red fox ging niet door miss bij WE nog..

xx ons

• 26 Augustus 2008 - 20:16

N & M:

he wat een geweldig reisverslag < jullie kunnen wel een reis-bureau beginnen! Dus Morgen vliegen door de Canyons ,geweldig hé. p.s. hier mag je ook niet met bier over straat hoor. (Ian is geopereerd aan de neus amandelen en buisjes, perfect gegaan !)

• 28 Augustus 2008 - 08:38

M:-):

Mooie reisverhaal. Geniet er maar lekker van :-)