rose en oranje stenen wereld - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu rose en oranje stenen wereld - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu

rose en oranje stenen wereld

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

30 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Howdy folks , zo schrijf je dat zag ik hier. Steeds verkeerd geschreven net als dessert; moet desert zijn. Ik dacht dat het een nagerecht was.
Whatever.
Het is inmiddels zaterdag 30 augustus 6.49 pm local time. Bij jullie 2.00 am dan. Wij zitten nu in het businesscenter van Hotel double tree in Modesta Californie of all places. Dit plaatsje ligt een halve dag rijden van San Fransisco; het volgende stadse avontuur. Maar eerst even over de andere avonturen want we waren vanuit het plaatsje Page vertrokken na eerst een heerlijk ontbijtje te hebben gehad in een typisch amerikaanse eetgelegendheid. Het tafelkleed was net als de bank van scai en de dames die ons bediende lekker rauw amerikaans en echt hun beste jaren al gehad. Maar heeeel aardig allemaal.
Toen met de bus op weg naar Bryce Canyon via de Glen Canyondam over, ff kijken en toen naar de volgende staat op onze reis, Utah. Gelijk een andere staat, 80% mormonen, geen alcohol, vroeger veelwijverij maar verder niets van te merken. Halverwege de middag kregen we in het plaatsje Kanab een lunch aangeboden op z'n westers. Rats kuch en bonen in een helemaal western ingericht restaurant. Maar voor het eten speelden we even mee in een western set. We kregen cowboykleding, indianenkleding en soldatenkleding aan en iedere groep had een eigen scenario dat naadloos op elkaar paste. Op go gingen we van slag met onze minifilm: How the West was lost ipv van won natuurlijk met de ze amaturisten. Eigenlijk hadden we niet zo veel zin in dit gedoe maar we hebben wel gelachen en kregen na de lunch gelegenheid om de commerciele foto's te kopen. We hebben alleen de groepsfoto gedaan; zunige hollanders.

Na de lunch naar de Bryce Canyon. Eerst met de bus aan de ene kant gestopt van dit wonder in hoefijzervorm maar dan weer idoot groot natuurlijk. Leuke foto's geschoten van rose en oranje en witten steenformaties.
Toen met de bus naar de andere kant en daar mochten we een uur of langer door de canyon lopen.
Eerst helemaal naar beneden en dan kijk je om je heen en is alles oranjeachtig en de meest gekke vormen die boven je uit toornen. Net een buitenaards landschap zo bijzonder. Koos liet nog even halverwege de fotocamera donderen dus die deed het niet meer. Balen balen want ik zag overal mooie fotomomenten. Dus ik heb overuren gedraaid met de camera.
Omhoog was wel even heel pittig maar al met al meer dan de moeite waard.
Nog een paar mooie stenen meegenomen maar ik heb al gehoord dat je niets mee mag nemen uit de parken.

's Avonds naar Ruby's Inn, ons Hotel voor 1 nacht, een prachtige gelegenheid. Beetje Bonanzastijl.
Koos begon verkouden te worden dus ff medicijnen gekocht in de supermarkt die hier ook bij in zit.
De verkoudenheid komt van de airco. Je stapt in de koude bus, zo weer in de gloeiende hitte, dan weer een koude supermarkt of hotel binnen. Tja dan heb je het zo te pakken hier.

Oke dat was Bryce Canyon. Op naar Zion National Park eerst slapen.

• 01 September 2008 - 09:55

N & M.:

hoi hoi,

nou we lezen wel dat jullie het prima naar de zin hebben. gr.