Van de natuur naar een miljoenenstad - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu Van de natuur naar een miljoenenstad - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Van de natuur naar een miljoenenstad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

30 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Las Vegas

's Morgens hebben we nog wel een half uur lang gefotografeerd aan de overkant van Ruby's Inn. Want daar was een cowboydorp opgebouwd. Grappig. Toen on the way naar Zion national Park. Prachtige route er naar toe met weer die specifieke kleuren en bijzondere rotsformaties en kloven. We reden door een tunnel met uitgehakte gaten waardoor je even een overzicht kreeg. Adembenemend mooi.
In het park hebben we een korte wandeling naar boven gemaakt want de hitte zorgt er voor dat je het niet te lang vol kan houden in de bergen.
Onderweg prachtige foto's gemaakt van de Virgin rivier waar op dat moment net een groep ruiter overstak. Wat wilde ik graag met hun ruilen. Koos en ik hebben lekker zitten picknicken onder een gigantische boom in de schaduw met echt gras. (moeten ze hier allemaal aanleggen en nathouden)
Heerlijk even die rust want Las Vegas is de volgende stop en dat is het tegenovergestelde van miljoenen bomen en rotsformaties.

De weg er naar toe werd steeds drukker en de mensen in de bus steeds onrustiger want je rijdt in feite de hele tijd door de woestijn met Joshua Trees (Liedje van U2)geel steen en van de tumbleweedbosjes met hier en daar grondcactussen en opeens ligt daar in het dal van de woestijn Las Vegas. Een stad met giga hoge gebouwen steekt zo boven alles uit.

We reden naar ons hotel Circus Circus en stapten uit in een zinderende hitte. Zo snel mogelijk naar binnen en daar stonden we allemaal verdwaasd te kijken. Onze reisleidster had ons al gewaarschuwd. Het zijn nl. giga hotels hier met in elk hotel een ander thema. En dan niet even een lullig scenariootje van hout nee. Ons hotel had een echt pretpark onder dak! Compleet met achtbanen, schietstoelen etc. TE GEK!!
Wij mochten met de lift naar kamer 13745! op de 13e verdieping en om er te komen moest je eerst door het Casino met allemaal lichtjes belletjes ringelgeluiden en muntgeratel en mensen en mensen en mensen. Tjee, we werden al gek voordat we onze kamer hadden bereikt.
In dit hotel zaten bijna 3000 kamers. Elke kamer biedt zeg maar werkgelegenheid voor 5 mensen. Dus die wonen in Las Vegas en de rest zijn bezoekers.
Onze kamer was nog niet clean dus ff regelen dat we andere konden krijgen. Het raam kon niet open omdat ze bang zijn dat mensen eruit springen. Je moest ook niet zo maar je deur opendoen hier; eerst door het spionnetje kijken. Criminelen en radelozen (na verlies) waren hier genoeg. Gezellie toch?
Enfin gauw de koffer open, douchen en andere kleding aan want wij gingen met de groep en de bus de Strip af en naar Old town Las Vegas.
De strip is DE straat waar alles gebeurt. 4 kilometer disneyland zeg maar. Het ene hotel naar het andere en allemaal met hun eigen casino en publiekstrekkers. TE GEK TE GEK.
Wij zijn halverwege uitgestap en met Els gaan lopen over de strip en toen naar het hotel Palazzo gegaan waar ze Venetie hebben nagebouwd inclusief blauwe hemel met wolken boven je en waar de lucht mee veranderde met de buitenwereld en 's avonds sterren. Je weet niet wat je meemaak. Je wordt helemaal geestelijk in de war gemaakt want je waant je echt buiten terwijl een operakoor een voorstelling geeft op een plein en de gebouwen levensgroot zijn en de boten door de kanalen van Venetie gondelen! TE GEK.

Wij liepen dan ook als zombies achter Els aan en lieten het over ons heen komen.

Later meer... er zit nl. iemand in mijn nek te hijgen die wil ook internetten. Bye

• 31 Augustus 2008 - 09:08

Lineke Glazenborg:

Tjonge tjonge wat een ongelofelijke reis,en wat mij ook zo verbaasd dat het daar zo warm is ,als jullie erweer zijn komen we zeker om alles te bekijken en jullie reisverslag te horen,heb zelf ook de griep gehad deze week,maar niet vd erco,alhoewel het nu een prachtig weekend is donderdag na altjo en grietje geweest,verslag volgt,vrijdag na gerwin op verjaardag,met ollegies gaat het goed,ze hadden ber van jullie van een mevrouw op hun tel,nou luu geniet er nog van he?Wanneer vliegen jullie hier weer heen? groetn Henk en Lineke

• 02 September 2008 - 10:36

Jeanine:

laat je niet verleiden in dat casino.. eindelijk staan er foto's op ik opa en oma komen morgen even om te kijken.

ik heb ook een nieuwe baan bij een restaurant desperado vlak bij de klinker.

ben nu lekker alleen thuis.. met fifi.. heb voor mezelf dat lekkere brood gekocht wat oma ook altijd heeft weiten brood dus daar ga ik nu even van genieten..

veel plezier!!!!!

kusjes jeanine

• 02 September 2008 - 12:33

Hetty Puchala:

Lieve Erna en Koos,

Eindelijk contact. Wat maken jullie een prachtige reis wij zijn erg onder de indruk van alle mooie dingen die jullie zien. Fijn dat de vliegreis is meegevallen. Wij reageren nu pas omdat wij zondagavond laat weer thuis waren vanuit Frankrijk. Natuurlijk wilden wij gelijk op de computer kijken hoe het jullie verging. Was onze telefoon stuk konden geen verbinding krijgen ook dus geen internet. De volgende dag de KPN gebeld maar alles wat ze ondernamen hielp niets. Vandaag hebben we een nieuwe modem gekregen en dus weer mogelijkheden om te bellen en te internetten. Schrijf moreg weer een stukje moet nu eerst boodschappen doen. Liefs Hetty en groetjes van Ger.

• 02 September 2008 - 17:25

Wil En Rita:

Howdy,

Bedankt voor de kaart, het moet er geweldig zijn , prachtige kleuren, wat een trip zeg, we volgen jullie regelmatig.
    Je beschrijft het allemaal met de nodige humor erg leuk om te lezen, geweldige belevenissen.
    Zo'n trip moet je gewoon een keer maken.

Tot de volgende krabbel.

• 02 September 2008 - 18:55

Wim En Geke:

Geweldig, deze ervaringen in de US. Zo te lezen is het een intensieve reis, met ontzettend veel indrukken. We zijn benieuwd naar jullie fotos en film.
    Nog heel veel plezier.

groetjes Wim en Geke