Liontown dag 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Koosenerna - WaarBenJij.nu Liontown dag 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Koosenerna - WaarBenJij.nu

Liontown dag 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

10 Januari 2010 | Singapore, Singapore

Na ons ontbijt van rijst met pittige kruiden, ei en brood zijn we met de metro naar Little India gegaan. Heel anders dan Chinatown. Rommelig en ander sfeertje. Gelijk maar even een tempel in gedoken; eerst slippers uit. In de tempel wordt van alles geofferd aan de goden en dan met name etenswaren dus het stikt hier van de duiven. De echte gelovigen krijgen een soort witte verf stip tussen de ogen bij het altaar. We hebben daar een poosje gekeken naar de veelal kitscherige uitdossing van alles. Niet mijn ding...
Even de shops bekeken, veel van het zelfde maar gewoon leuk om te zien en aardige mensen allemaal.
Daarna werd het tijd voor eten. Nou dat was heel spicy mag je wel zeggen maar heerlijk met een tiger beer erbij.

Daarna hebben de metro weer genomen en zijn naar het beroemde Raffles hotel geweest. Ik begreep gelijk waarom Wim hier wel eens een nachtje wil slapen. Prachtig groot hotel in koloniale sfeer en schitterende palmbomen in allerlei varianten.
We hebben heerlijk genoten in de tuin en kregen de stille krachtsfeer over ons.
Om het compleet te maken hebben we de famous Singapore en million dollar cocktail (voor de man) genomen.
Kleine rib uit ons lijf maar wat een belevenis! Gelijk het recept meegevraagd voor thuis deze zomer als het net zo warm wordt...

Nadat we voor de laatste keer de Orchad Road hebben afgewandeld zijn we weer terug gegaan naar het hotel om de pakken want donderdagmorgen zouden we om 9.00 uur opgehaald worden voor transfer via de grens naar Maleisie. Dat werd na wat heen en weer gebeld te hebben een uurtje later. Hele aardige chauffeur die ons van alles vertelde over het leven hier. Geen werk geen uitkering!
In Singapore werkt iedereen tot 70 zelfs 75 jaar. Degene die genoeg verdiend had ging gelijk in Maleisie wonen want daar krijg je een keer zoveel voor je geld. Vandaar dat we geen oudere mensen zagen in Singapore.

In Johor Baru hebben we onze huurauto gehaald, een 4 persoons zwarte Proton Waja (Nissan) met airco en automaat. Eerst overal foto's van gemaakt van de krasjes en deukjes zodat het ff vastligt wat er al is gebeurd met de auto.
We werden vriendelijk geholpen door een moslimmeisje met hele aparte ogen die Koos hypnotiseerde!
Daarna moest Koos alle aandacht bij de auto en de weg hebben want het is links rijden hier. Duurt ca. 3 uur zeiden ze voor je daar aan gewend zou zijn. Precies de tijd die we nodig hadden om naar Malakka onze volgende stempelpost te rijden.
Spannend hoor.
Onderweg allemaal palmboomplantages en dorpjes. Het ziet er hier heeeeel anders uit dan in gelikt Singapore met z'n hoge levensstandaard.
De wegen zijn prima en de parkeerplaatsen prima voorzien van eetgelegenheden. Dus weer nassi gegeten (2e x vandaag) op z'n thais deze keer. Hot, hot maar goeie tip, koffie er bij drinken helpt!

Jongens wat een belevenissen allemaal.
Het is nu 10 januari kwart voor 5 in de middag hier en bij jullie kwart voor 10. Een geschikt moment om even Laurien te feliciteren. Hele warme gelukwensen vanuit smokinghot Kuala Lumpur Laurien!!!

• 10 Januari 2010 - 11:33

Hettypuchala:

Lief van jullie dat je aan de verjaardag van Laurien denkt. Heb weer genoten van de mooie foto's en jullie verslag. Wat een andere wereld en erg kleurrijk. Jullie zagen er goed uit op de foto's. Veel te vertellen als jullie weer thuis zij wat een indrukken. Wij in Annen zijn bijna ingesneeuwd er liggen hier allemaal sneeuwduinen. Prachtig gezicht. Er is haast geen mens buiten. Wij moeten er zo door voor de verjaardag van Laurien. Schep en deken in de auto en reizen.
    Denken jullie aan de zoonebrand-creme?

Liefs Hetty en Ger

• 10 Januari 2010 - 11:33

Hettypuchala:

Denken jullie aan de zonnebrand-creme?

Liefs Hetty en Ger

• 10 Januari 2010 - 18:52

Laurien:

Wat ziet het er allemaal geweldig uit bij jullie!! En zo aan de verhalen te lezen vermaken jullie je daar prima!! Leuk die foto's te zien, mooi dat dat op deze manier kan. Ik wou jullie even bedanken voor de bijzondere felicitatie vanuit het verre Maleisie!! Dat jullie daar nog aan hebben gedacht zeg!! Ik wens jullie nog heeeeeeel veel plezier toe.

dikke kus vanuit het verre witte Paterswolde..