3 nachten in China town in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu 3 nachten in China town in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu

3 nachten in China town in Kuala Lumpur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

11 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

De tocht naar Kuala Lumpur 180 kilometer verderop was geen probleem. En de eerste twee grote wegen volgens het bijgeleverde plattegrondje waren te volgen maar toen waren we het spoor bijster en uiteindelijk de vakantiestemming ook want waar moet je zijn in deze miljoenenstad. Paniek is overdreven maar je wordt er niet rustig van. We dachten gewoon de ringweg kiezen dan komt het wel goed maar we gingen steeds verder weg van onze bakens; de Petronastowers ofterwel de twintowers waar we zo dicht bij in de buurt zaten. Op het laatst maar gevraagd bij een benzinepomp. Daar spraken ze slecht engels maar 1 mevrouw begreep precies waar we naar toe moesten en zij rij maar achter mij aan. Gelukkig eindigden we niet bij haar in de garage maar bij een parkeerplaats waarbij ze ergens naar toe wees dat daar dan ons hotel zou staan. Joepie, wij blij en eerst maar eens lopen en zoeken. Nou dat resulteerde in 2 uur rondsjouwen en een groot gedeelte van de tijd wachten onder een afdak want het begon giga hard te regenen... warm water dan. We hebben diverse mensen gevraagd maar werden van hot naar her gestuurd. Uiteindelijk zijn we nat geregend en bij Starbucks koffie gaan drinken en nog maar weer gevraagd. Koos heeft mij even achter gelaten en is zelf nog op zoek geweest. Maar het is hier een wirwar van straten én er was markt. Daar waren we al langs gelopen maar vond ik nu helemaal niet leuk. Enfin uiteindelijk gevonden, bleek het zeg maar 100 meter van de parkeerplaats te zijn waar we onze auto hadden staan!
Helemaal woozie en klam eindelijk in onze hotelkamer, douchen en op bed.

De volgende dag even uitgeslapen en vervolgens op stap want we zitten midden in Chinatown waar van alles te zien is. Na 50 meter kwamen we bij een straatje waar een hele grote groep chinezen in kledij stonden en met een grote gele tijger en een draak waarschijnlijk de boze geesten uit de winkels gingen verjagen met een hoop bombarie. Prachtig om te zien maar heet om er te staan. Gelukkig is fotograferen en film maken ging probleem hier als je achteraan staat want de chinezen zijn klein. Ze kijken ook steeds naar ons en vragen gelijk waar je vandaan komt. Holland? Champions ..football... dat weten ze gelijk.
Eigenlijk hebben we de hele dag in een vierkante kilomter rondgelopen en van alles bekeken en gekocht want het is hier leuk shoppen voor weinig geld. Ook weer een dik uur zitten koffie drinken bij Starbucks, waar je op je eigen laptop kunt werken via hun WIFI verbinding, en het vakantieverhaal aangevuld en foto's ge-upload. Fijn dat jullie reagearen jongens want dat bezorgt ons, ook al is het smoorheet hier toch kippenvel.
Het is geweldig om te lezen dat er sneeuwduinen zijn. Ik kijk hier BBC news en zag dat men zich in Berlijn moest inrichten voor 4/5 dagen in huis, dus boodschappen en medicijnen opslaan werd geadviseerd. Tjee, lijkt wel 1979...

Ondertussen is het nu maandagochtend, liggen jullie nog met de neus net boven de dikke dekens en dekbedden en hebben wij de Petronastowers al vastgelegd op de foto. We zijn er met een taxi naar toe gereden, 10 minuutjes en 3 euro verder waren we er al. Maar helaas pindakaas, de visitorsbridge is op maandag gesloten. Balen want daarvoor zijn we juist om 7 uur al opgestaan want je moet voor 9.00 uur een kaartje bemachtigen (er worden maar 800 uitgegeven per dag) Enfin we zitten nu dus weer bij Starbucks omdat we zo een aquariumzoo gaan bekijken. Maar ook deze is nog niet geopend. Vroege vogels zijn wij vandaag.
Tot de volgende keer en pas op dat je je niet verrekt met sneeuwscheppen.

• 11 Januari 2010 - 13:06

Lineke:

Hallo jullie daar,wat spannend en griezelig eigenlijk als je het spoor bijster bent en niemand proat grunnungs.En warm regen ook bijzonder,wij zijn gister van de buurt naar Surwold geweest te brunchen,je zou denken dat je in oostenerijk in de bergen was,prachtig besneeuwd in het bos,ben nog met een slee van een berg afgeweest,pa en moe komen zodadelijk theedrinken,misschien nemen ze fifi wel mee,erna hoe gaat het met je rug?Nou weer heel veel plezier en heel veelindrukken op je netvlies gewenst,Groetjes Lineke tot het volgende bericht maar weer{ leuk dat dit zo mogelijk is }

• 11 Januari 2010 - 13:07

Lineke :

Oh Pa en moe zijn er net en fifi is er ook.

• 11 Januari 2010 - 13:20

Nico En Martina:

Hallo vakantie-gangers, ik zou 7 kleuren in mijn broek krijgen als ik het niet kan vinden. Gelukkig zijn jullie koele kikkers en is het allemaal weer op zijn pootjes terecht gekomen.
    Geweldig lijkt mij het wat jullie allemaal beleven. En het weer om jaloers op te zijn, ben wel een beetje zat van de sneeuw en kou maar we moeten het er maar weer mee doen. Nou genieten maar en we zien uit naar jullie volgende belevenissen. groetjes Martina

• 11 Januari 2010 - 18:01

Hetty Puchala:

Hallo avonturiers,
    Als ik jullie verslag zo lees gaan mij de rillingen over de rug. Jij alleen op een terras en Koos aan het zoeken in zo'n wereldstad. Ik zou ook knap angstig worden als je de weg niet kunt vinden. Maar goed alles is weer op zijn pootjes terecht gekomen. Je had het over warm water regenen nou dat zou hier ook wat wezen en dan weer strenge vorst hebben we misschien weer kans op een elfstedentocht. Wij zijn hier nog net niet ingesneeuwd maar het moest ook geen dag langer duren. Nu gaat het wel weer. Verder alles bij het oude werken eten slapen. Je kent het wel.
    Groetjes Hetty en Ger

• 11 Januari 2010 - 19:26

Mark:

hee pap en mam,

leuke reisverslagen,
    en een charmante foto van pap:P

jeanine en ik zijn nog bij opoe en omoe geweest afgelopen weekend, en fifi heeft ook erg naar zijn zin:D

rustig aan en nog veel plezier,

gr uut grunn