taxitour door KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu taxitour door KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu

taxitour door KL

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

12 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

De aquazoo was geweldig!Gelijk overal prachtige vissen in bijzondere vormen aquaria maar ook afgrijselijk grote brulkikkers en tarantulas om bij te griezelen maar eindelijk stonden we dan een keer in zo'n tunnel waar de haaien en reuzeroggen zo over je heen zwemmen.Prachtig!!! Je kunt bijna de tanden van de haaien tellen en je moet onwillekeurig lachen als er een rog over je heen zwemt want die hebben aan de onderkant hun mond zitten en neusgaten die weer op ogen lijken en zo een heel vrolijk gezicht laten zien...
We zijn wel een half uur in de tunnel gebleven.
Daarna ff weer rijst op het programma met lam deze keer, lekker Henk, zo'n lammetje :)
Buiten gekomen reed er gelijk een taxichauffeur met de vraag waar we heen wilden. Nou graag naar de KL tower, die is altijd open en vandaar kun je de stad overzien en de twintowers fotograferen (zie vorig verslag voor foto's). Probleem is dat we geen prijs hadden afgesproken en dan ga je nat..de chauffeur met rood en witte stip tussen de ogen sjeesde ons vervolgens in zijn afgeragde bak naar de Towers waar we inderdaad mooi uitzicht hadden, daarna troonde hij ons mee als gids opeens, naar een kleine dierentuin onder de toren. Ik op de foto met een kakatoe. Zelf foto maken maar wel betalen!? Daarna zeiden wij dat we naar de golden triangel (shoppingmall a la Singapore) wilden. Maar hij wist nog iets anders wat we eerst moesten zien en zo belandden wij eerst in leerwinkel waar we al een beetje pissigwerden want dat hoefden wij niet te zien. Vervolgens nog een batikatelier. Prachtig allemaal maar toen hij nog een andere fabriek voorstelde zoals hij zei kwam bij Koos de stoom uit de oren...en nu wij. We werden natuurlijk afgezet zowel letterlijk als figuurlijk. Enfin na de mooie shoppingmall met de taxi terug door de spits. Niet te doen dus op een gegeven moment van deze (andere) chauffeur het advies gekregen te gaan lopen. Nou dan begrijp je dat sommigen hier met een mondkapje op lopen want je stikt er van de hitte en de uitlaatgassen. En uitkijken waar je loopt; overal gaten, rommel, brommers auto's bussen taxi's en memsen te voet. Gekkenhuis. Enfin 's avonds even weer in touch met home door het eten van een hamburger bij jawel MacDonalds!
Aan de overkant zat een dierenwinkel en toen ik daar naar keek moest ik steeds aan dat liedjes denken; How much is that dog in the window... want echt waar de pupjes liggen in een glazen kooi te hijgen en jonge katjes kun je op deze manier uitzoeken of hagedissen. Bijzonder toch. Net zoals de kippen en gerookte eenden die hier zo in de stalletjes langs de weg hangen (zie foto vorig verslag). Het is dan ook één open keuken. Iedereen die en gaspit heeft of kolen bakt en braad hier langs de weg! Het is dan ook de hele dag een vettige walm waar je, als je gegeten hebt, lichtelijk beroerd van wordt. Tjee wat een stad.
Iedereen komt ook bij je tafel langs als je buiten eet en dat doen wij natuurlijk met de gekste aanbiedingen maar ook zielige mensen die een stompje laten zien en dan met zo'n blik van wat geef je er voor.
En naast mijn portugeese ring van de riksjagast uit Malakka hebben Koos en ik er allebei een armbandje bij van gekleurde draden die verkocht worden door boedisten die hier met blote hoofd in het oranje en met blote voeten door schmutzig Kuala Lumpur lopen. Wat een stad.
Dat was Chinatown jongens, ze kennen ons nu al als de handelaren want we hebben van alles gekocht en afgedongen. Moet je gewoon doen hier en dan hebben ze dikke lol met je.

O.k. pilsje en gauw slapen want morgen dinsdag 12-01 om 8.00 uur in de auto op naar het regenwoud. Benieuwd of ze daar ook nog kerstversiering hebben en kerstliedjes laten horen want dat doen ze hier nog steeds. Misschien omdat de chinezen nog oud & nieuw moeten vieren.
Lieve mensen bedankt voor de reacties daar zijn we echt heel blij mee. Ik schiet er zelfs vol van maar dat kan ook de overgang zijn ha,ha, dan ben je sneller een jankerd... moet eerlijk zeggen dat mijn rug weer beter is maar dat komt van het lopen de hele dag. Zitten of een onverhoedse beweging is ff andere koek maar het is veel beter gelukkig. Nu alleen snipverkouden vanwege de airco in de winkels en op de hotelkamer.

Fijn te horen dat het bij jullie ook goed gaat Mark. Leuk ook dat je even via deze site reageert... schiet ik fff vol van dan. Jullie wintersporten maar allemaal even verder wij zomersporten hier en zweten zonder iets te doen.
BIj jullie is alles wit, wij zitten op dit moment als ik dit typ in het groene regewoud maar daarover meer de volgende keer.

Strooien maar....

• 12 Januari 2010 - 11:26

Marian Visser:

Hallo Koos en Erna.

Zoals ik al verwacht had, zijn jullie reisverslagen zo leuk om te lezen. Volgens mij genieten jullie volop! Ik heb deze site ook doorgegeven aan Alie (pedicure) die houdt ook zo van reizen.
    Vanuit een bijna ingesneewd Old Wolde wens ik jullie nog een hele fijne reis,
    hartelijke groeten,
    Marian

• 12 Januari 2010 - 20:06

Jeanine En Edwin:

Selamat siang, Apa kabar?

leuke verhalen hoor!! maar vind de foto's nog mooier!! al die kleuren.. en die mooie gebouwen..

Wat was dat eigenlijk voor een auto..

hier gaat alles goed.. zijn van t weekend nog bij opa en oma geweest.. en fifi, die wil daar straks niet meer weg ze laten hem 3 x per dag uit en dan mag die de hele dag bij opa rond lopen of bij oma voor de verwarming liggen. En als ze met hem gaan lopen gaan ze daar achter op het veld lopen.. ze krijgt elke avond een kruikje van oma.. dus die vermaakt zich wel..

tot snel xx ons

• 12 Januari 2010 - 20:46

Monique:

Zo zo familie, wat maken jullie wat mee daar!! Ik kijk er elke avond naar uit om jullie verhaal van de dag te lezen.... grappig en soms met verbazing , leuk leuk!! Veel plezier nog en... blijf vooral schrijven!!

groet Henk en Monique

• 15 Januari 2010 - 08:55

Esther:

Hallo Koos en Erna,

Wat ontzettende leuke verhalen om te lezen!Prachtige foto's hoor!Jullie maken veel mee, heel bijzonder allemaal.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier en geniet ervan en we denken aan jullie.
    We zien weer uit naar het volgende verslag !

Gelukkig gaat het met je rug iets beter Erna.

Groetjes van Mark en Esther

o ja, met opa, oma en fifi is alles ok !

• 15 Januari 2010 - 08:55

Esther:

Hallo Koos en Erna,

We zien weer uit naar het volgende verslag !

Gelukkig gaat het met je rug iets beter Erna.

Groetjes van Mark en Esther

o ja, met opa, oma en fifi is alles ok !