In het oudste regenwoud van de wereld - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu In het oudste regenwoud van de wereld - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Koosenerna - WaarBenJij.nu

In het oudste regenwoud van de wereld

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Koosenerna

13 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Uit Kuala Lumpur was makkelijker rijden dan er in. We zagen de slang van auto's in de andere baan richting stad en wij reden heerlijk richting groene heuvels. Prima reis eigenlijk met hele goede wegen! We reden bijna in 1 x naar Kuala Tembling. Even te ver gereden dus even draaien en toen stak er een aap met jong vlak voor onze auto over!
Toch maar mooi even gezien. In Kuala Tembling hebben we de auto en twee koffers achtergelaten en zijn met de rugzakken met hoognodige spullen voor twee dagen in een longtailboot gestapt voor een twee uur durende reis naar ons hotel in Kuala Tahan. Heerlijk reis in de ietwat primitieve boot. Lange europeanen zitten met de knieen in de oren... Onderweg genoten van het uitzicht maar ook ff een tukkie gedaan. Je waant je in Vietnam hier.. zo'n gele rivier met veel stroming en dan allemaal van die aparte bootjes.
Enfin keurig afgezet bij een floating restaurant om vervolgend te lopen naar ons hotel Rainforest. Prachtig hotel, mooi aangelegd en doet z'n naam eer aan want we waren goed en wel op onze kamer toen het begon te regenen. Dat gaf Koos mooi de tijd om de mini-salamanders uit onze kamer te verwijdern. Ze doen niets maar ze zijn zo snel en ik heb ze liever niet als slapie...

Daarna zijn we weer teruggelopen naar het floating restaurant voor een happie warm eten. Het klinkt heel decadent zo'n floating restaurant maar het is gewoon een drijvend vlot met een keuken en plastic stoeltje en tafels met "zwilkjes". Maar de food is good!
Na het eten hebben we gelijk ons avonturenpakket voor de volgende dag geboekt. De canopywalk (over touwbruggen) en een jungletocht naar een hoog punt klimmen.
Spannend, dus flink rusten vanavond.
Hé Lineke, we zagen in Kuala Lumpur iemand die ons echt aan jou deed denken, ze leek op jou en bood mij een footmassage aan, grappig toch. Leuk dat pa en moe net de fief bij jullie zijn geweest!
Martina, fijn dat je meegeniet van onze reis.
Hé Mark weet je dat ze hier gek zijn van Arsenal?
Marian en Alie zet de leesbril maar op elke dag want die schrijft die blijft en dat wil ik wel ha,ha.

Hé zus van me fijn dat je altijd reageert, leuk toch zo'n medium.

Monique en Henk, welkom bij de lezersclub. Leuk dat je mee leest!!

Jeanine en Edwin, dit is ook iets voor jullie hier! Avontuur, lekker weer, shop till you drop voor weinig geld en heeele aardige mensen. De auto die wij hebben is een proton Waja en op de weg naar het regenwoud hadden we getankt en toen startte de auto niet meer. Gelijk hulp van 2 mensen die keken en mij een mobiel in de hand drukten waar ik iemand te woord kon staan over het probleem.
Enfin 20 minuten wachten zei hij. Dus Koos ondertussen de papieren er maar es even bij gepakt; wat bleek je moet 'm op de handrem zetten anders start ie niet... ik gelijk de hulptroepen afgezegd en toen zijn we weer verder gereden met ons gezellig bloempotje op het dashbord.
Trouwens ze hebben hier katten met een korte staart met een krul... net een zwienesteert. Het zijn dikke schooiers die ik stiekum dingen geef te eten.

Zo, selamat jalan!

• 13 Januari 2010 - 16:56

Wim En Geke.:

Wat geweldig jullie belevenissen te lezen.Een hele avontuurlijke reis,met veel cultuur en avontuur.Ben net klaar met sneeuw vegen,t sneeuwde de hele dag in "Belgenland"Als ik jullie was bleef ik lekker in de warmte.
    Heel veel plezier met de jungletocht (pas op voor bloedzuigers)
    gr.Wim en Geke.

• 13 Januari 2010 - 16:56

Wim En Geke.:

Heel veel plezier met de jungletocht (pas op voor bloedzuigers)
    gr.Wim en Geke.

• 13 Januari 2010 - 20:38

Lineke:

Nou heb eerst gekeken wat daar aan de straat hangt al bruin gegrild,ja hoor pekingeend natuurlijk.Gelukkig geen lammetjes ha ha,Wat spannend in de jungle{ zie jully voor me als tarzan en jane}Met ollu en fief was alles goed,hij wou titi wel aanvliegen,heeft nog heel wat verbeelns,we hebben alle reisverslagen voor hun geprint,hebben ze direkt een idee wat jully doen,foto,s hebben ze op computer gezien.Nou Erna zal het maar eerlijk zeggen ik was het die jou die massage gaf,ben stiekum meegereisd,In gedachten wel hoor.Tot de volgende x maar weer,kijk er al weer naar uit.
    Groetn Lineke en Henk.

• 14 Januari 2010 - 09:31

Linda:

Moi Koos en Erna,

Wat maken jullie leuke dingen mee..... is voor ons erg leuk om steeds weer te lezen!! We hebben al tegen elkaar gezegd dat als wij straks "oud" zijn gaan we dat ook doen!!!
    Veel plezier nog en we zijn in afwachting van het volgende verslag!!
    XXXX Linda

• 14 Januari 2010 - 09:56

Nico En Martina:

Wij in Bovensmilde genieten van elk avontuur. Wij kijken iedere dag uit naar jullie verslag. In één woord geweldig, genieten voor jullie daar, maar ook voor ons hier in het koude kikkerland. Ook wij genieten van de foto's die erbij zitten. Je krijgt dan gelijk een beeld. Veel plezier en tot het volgende verhaal.

• 14 Januari 2010 - 19:59

Karen:

Super die verhalen! Heeft even geduurd voordat ik jullie vond, maar eindelijk maar toch!
    Geniet er nog van en ik kijk al uit naar jullie volgende verhaal!

Groetjes